sobota, 5 grudnia 2015

223. LE PEPIT PRINCE

Była środa, 12 listopada 2015 roku. Gdzieś w południe dowiedziałam się, że wyjazd przesuwa mi się o jeden dzień. Byłam już spakowana, ogarnięta więc za bardzo nie wiedziałam co mam ze sobą zrobić. Dopadła mnie wielka ochota by coś przeczytać, ale nie chciało mi się po raz setny przewalać wszystkiego w walizce i torbie (popakowane było chyba do ostatniego wolnego centrymetra, nawet nie wiedziałam, że jestem w stanie tyle tam upchnąć. Pomyślałam, że kilka ładnych lat nie czytałam już Małego Księcia i to jest właśnie ten moment, kiedy chcę do niego wrócić. Po raz kolejny. Idealna książka na każdym etapie życia. Taka do której się wraca i z każdym przeczytaniem rozumie coraz więcej. Kiedyś czytając Małego Księcia po prostu płakałam, teraz wyłam jak bóbr, dosłownie myślałam że utonę we własnych łzach. Mały Książę jest taki cudowny, prawdziwy i pełen życiowych cytatów. Jak dla mnie mistrzostwo świata i żadna inna książka się jej nie równa.
Wczoraj zobaczyłam, że jest również już film dostępny na zalukaj i obejrzałam. Teraz się cieszę że widziałam ten film w domowym zaciszu a nie w kinie bo wyszłabym stamtąd z oczami pandy. Dobrze, że postanowili przenieść Małego Księcia w rzeczywistość dzisiejszego świata. Ogromny plus za to, bo w filmie genialnie pokazane jest życie dzieci dzisiaj. To jak rodzice zapełniają im czas do granic możliwości, milion zajęć dodatkowych zajęć zamiast spędzenia kilku chwil razem i chociażby przytulenia swojej pociechy. Myślę, że ten film jest idealny dla rodziców i pokazuje jak nie należy postępować ze swoim dzieckiem. Z drugiej strony czuję pewien niedosyt Małego Księcia..


5 komentarzy:

  1. Tak, niektóre zdania z Małego Księcia są bardzo ujmujące. I prawdziwe, przede wszystkim. To chyba dlatego niektórzy tak często wracają do tej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Małego Księcia dostałam go od chrzestnej jak miałam 7 lat, czytałam go w różnym wieku, im stresi jesteśmy tym bardziej podoba nam się ta opowieść, bardziej nas dotyka i doceniamy mądrość która z niej płynie.
    O filmie słyszałam i chciałabym go zobaczyć, fajnie że jest dostępny już w internecie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Małego Księcia dostałam go od chrzestnej jak miałam 7 lat, czytałam go w różnym wieku, im stresi jesteśmy tym bardziej podoba nam się ta opowieść, bardziej nas dotyka i doceniamy mądrość która z niej płynie.
    O filmie słyszałam i chciałabym go zobaczyć, fajnie że jest dostępny już w internecie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tę książkę i z chęcią do niej wracam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tą książkę, jest poprostu przepiękna! :)

    OdpowiedzUsuń